Filozofia IKEA…. la Bucuresti

                                                                            Andra, cu gandul la tine…

Image

La inceputul saptamanii, intorcandu-ma dintr-o excursie in Norvegia, am zabovit un pic prin Bucuresti, facand  un tur pe la magazinul IKEA.  Aveam nevoie de o oglinda  pe hol, oglinda pe care am si cumparat-o dealtfel.  La iesire, asteptand-o pe Andra, am inceput sa rasfoiesc catalogul, descoperind in paginile sale urmatoarea recomandare: Strange apa in care speli legumele in stropitoarea VALLO si foloseste-o pentru a uda plantele. Mie mi-a placut mesajul. Acasa nu m-am gandit niciodata la chestia asta. Tarile nordice insa  au un adevarat cult pentru protejarea mediului. Simtisem din plin acest lucru in zilele petrecute acolo cu o saptamana inainte. Brandul IKEA vine din Suedia, asa ca e de inteles.

Image

Apare si Andra si pe picior de plecare imi da in gand sa-mi cumpar un hot-dog si o punga cu bulete din cartofi sa am ce sa mananc pe drum, in trenul de intoarcere spre casa. Zis si facut . Ma asez la coada din holul magazinului si dand comanda observ ca baiatul care servea tocmai golise o punga de polietilena in care erau aduse chiflele pentru hot-dog. Cer sa-mi puna comanda in acea punga, care urma sa fie aruncata la cosul de gunoi, dar fata de la casa mi-o taie scurt ca ea nu poate sa-mi”ofere” decat o punga de hartie, cu 50 de bani. Nu e vorba de valoare, poate nici de faptul ca in cazul de fata mi-era mai utila o punga de plastic dacat una de hartie, fiindca cumparasem si niste prosoape si nu vroiam sa le patez, ci de filozofia de viata a a fondatorului IKEA, Ingvar Kamprad, care desi detine o acum o avere fabuloasa, a trait foarte simplu intrega sa viata. Pe acest principiu este cladit si brandul IKEA.

Se pare ca biata casierita nu a inteles nimic din toate astea, ea fiind instruita doar sa vanda… Cu orice pret! Ca doar traim intr-o economie de piata! Nu-i asa?

Image

Scriu  aceste randuri cu gandul unui parinte care se gandeste la viitorul copilului lui.      Mai vorbim.

Leave a Reply

