Made in China Deja-vu?-Nu!

 

Made in China

 Image

 

Cam asta se poate citi pe majoritatea etichetelor produselor de pe la noi. Si ca sa fie in ton, Muzeul National de Istorie a Romaniei a pregatit o expozitie “Made in China”. Aproximativ 100 exponate de prim rang, apartinand patrimoniului cultural chinez sunt reunite sub titlul “Comorile Chinei”. Printre acestea si 4 soldati de teracota din “Armata” Imparatului Quing ShiHuang.

 Image

Deja-vu. Nu!

 

Image

Imi doresc foarte mult sa vizitez situl arheologic cu pricina, din provincia chineza Shaanxi. Incepand cu vara anului 1974, acolo, au fost descoperiti ( absolut intamplator)  aproximativ opt mii de soldati de teracota. Am citit multe articole legate de acest subiect. Am urmarit si cateva documentare. Asa ca mi-am spus ca expozitia de la Bucuresti nu trebuie ratata, desi ma gandeam totodata ca va fi ceva deja ceva de gen “Deja-vu”. Am plecat spre capitala cu emotii ca o sa fie ditamai coada la intrare, dat fiind ca gazdele aveau anuntat si un tarif special pentru acces rapid, adica 50 de lei fata de 25 cat e pretul normal. A treia zi de la inaugurare nu era nicio coada. Expozitia merita vazuta. Merita! Statuile de teracota sunt uimitoare. Soldatii au figuri distincte. Expresivi. Straiele lor reflecta gradul ocupat in armata respectiva. Sunt detalii pe care nu le poti savura decat daca vezi in realitate exponatele. Mie, de exemplu pozitia mainilor generalului imi aduce aminte de mainile Monalisei lui da Vinci. Insa fiecare obiect din expozitie merita analizat cu atentie. Piesele de bronz sunt exceptionale….mai vorbim  (dupa ce vizitati “Comorile Chinei”-ca merita!)

Image

 

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

ImageChina, Made in China, Muzeul National de Istorie Bucuresti, Comorile Chinei,Qing ShiHuang,Shaanxi, soldatii de teracota

 

Leave a Reply

