Despre vacanta de la..nga BUDVA

Despre vacanta  de la…nga Budva

 

Plecarea (neplanificata) intr-o a doua vacanta anul acesta a stat sub semnul improvizatiei. Ofertele Last minute pentru Litoralul nostru nu m-au incantat deloc, desi mi-e tare dor de Marea noastra Neagra, cea hulita de toti,  asa plina de alge cum e ea (pe zona noastra litorala)

Si am intrat pe una din ofertele pe care Booking-ul mi le trimite regulat: Hotel Aruba din Muntenegru. Cateva poze vagi, postate. Cel putin din cea in care era prezentata o camera nu intelegeai prea multe, ca era neclara. Cea  in care arata piscina hotelului parea cea mai concludenta. Piscina chiar e un punct forte al hotelului si in realitate. Comentarii clienti-zero, fiind nou intrat in circuitul de rezervari booking. com. Pret pe camera dubla 40 euro, iar ocuparea in regim single 20. Asa ceva chiar ca nu am mai intalnit pana acum, asa ca am zis ca e bine sa incerc. Va dati seama ca la acest mod de tarifare te duci cu sotia si va luati fiecare cate o camera dubla in regim single la acelas pret.  Pentru spatiu, nu de alta..

Dar iata cum suna prezentarea in limba romana a hotelului sus-mentionat.

“Situat în Lastva Grbaljska, între Budva şi Kotor, Hotelul Aruba se află într-o zonă liniştită şi beneficiază de o piscină în aer liber, un teren de tenis şi un mic supermarket. La hotel se oferă internet Wi-Fi gratuit.

Toate camerele beneficiază de aer condiţionat şi sunt izolate fonic, oferind un seif, un birou şi un minibar. Băile sunt dotate cu halat de baie, papuci şi articole de toaletă.

Restaurantul Hotelului Aruba serveşte mâncăruri tradiţionale din Muntenegru.

Jaz, cea mai apropiată plajă, este la 2 km. Oaspeţii pot vizita de asemenea plajele din Ploce sau Trsteno. Aeroportul din Tivat se află la 13 km distanţă. La hotel este disponibilă parcare gratuită.”

Sa citim printre randuri. Deci hotelul nu este in statiune, ci intr-o localitete limitrofa. Nu spune nimic de vedere spre mare deci nu are nicio legatura amplasarea lui cu aceasta. Cum s-ar traduce e un fel de Valul lui Traian, comparativ cu Mamaia. Fie vorba intre noi sa nu faceti greseala sa faceti rezervare intr-una din statiunile din Muntenegru in care se mentioneaza „ hotel cu o minunata vedere panoramica spre mare”. Asta s-ar traduce ca de la plaja aveti de urcat binisor pana pe vreo colina si drumul de intoarcere de la plaja ar fi de minim 30 minute urcus. Foarte placut, Nu! Ca veti merge pe jos, nu ca ati fi nu stiu ce sportivi amatori, dar cu parcarile e greu, f. greu pe acolo. Mai dihai ca-n capitala noastra.

In continuare ni se mentioneaza ca ne aflam intr-o zona linistita. Deci e clar ca e departe de agitatia statiunii, de turisti, fiind o locatie ideala pentru pensionari. Punct. Teren de tenis, Da; Piscina, Da. Cu supermarketul nu am inteles care e mesajul. Cred ca a fost ceva de genul: Ei nu suntem chiar atat de pierduti in spatiu. Nu suntem singuri!

Aerul conditionat o bila alba in prezentare. Si chiar era OK si in realitate. Cu camerele izolate fonic nu mai sunt deacord. Nu pot sa spun aici de ce.  Primele trei nopti am avut desteptarea data de vecinii care veneau de la club dimineata pe la 4, 5 si scoteau tot felul de sunete. Grav de tot frate cand intrau in rezonanta. Incepea ceva gen glasul rotilor de tren si termina ceva in genul acela cand doua trenuri accelerat trec unul pe langa celalalt. Imposibil sa nu va aduceti aminte acea senzatie cand calatorind cu trenul, un altul trece in sens invers. Va duceti aminte de zgomotul acela produs brusc. Noroc ca dureaza putin. In functie de lungimea trenului. Dar nu vreau sa trec pe chestii legate de fizica mecanica acum..

Chestia cu seiful e tare, dar in realitate nu toate camerele aveau asa ceva. A mea nu detinea asa ceva. Nici eu obiecte de valoare..

Nici halat nu era. Bine ca eu si daca gaseam asa ceva tot nu ar fi fost marimea mea si ar fi ramas de decor. Papuci: Da! Unii albi de panza care la sfarsitul sejurului erau numai buni de aruncat la gunoi, in caz ca nu ar fi fost vreo campanie la detergentul Tide, cel cu sosetelele..

Cu articolele de toaleta pot sa spun ca a fost un adevarat dezastru. Nu stiu cine    le-a dat ideea, dar este una proasta rau de tot. In ce sens: la dus gasesti sampon si gel de dus in ambalajele lor originale din magazin. La 4 stele asa ceva NU SE FACE!  Deci cand ajungi in camera poti avea surpriza sa gaseati o sticla cu sampon plina doar pe jumatate si un gel pe 3 sferturi din flacon. Nu Nu Nu! Fiindca ai senzatia ca folosesti ceva ce au abandonat cei dinaintea ta. Daca flacoanele ar fi unele neutre, fara etichete, apartinand unei garnituri de toaleta (asa cum era pastrat sapunul lichid), totul ar fi OK, dar in ambalajele originale nu se face. Cei drept am mai stat o seara extra si am fost cazat intr-un apartament si aici erau pliculetele acele de unica folosinta care sunt uzuale in ind. hoteliera.

Despre mancarurile traditionale Muntenegrene din meniu, ce sa va spun: Mic dejun englezesc, rusesc, salata cezar, spaghete si pita de toate felurile: milanese,carbonara, margherita, quatro stagioni etc, snitel vienez si alte chestii din acestea traditionale. Ce era cel mai enervant, si a fost valabil si pt alte locatii din Muntenegru unde am servit masa, ca invariabil aveai garnitura de cartofi prajiti. Inclusiv la peste, ceea ce mi se pare aiurea in conditile in care eu am vreo 4 ani de cand nu am mai prajit acasa cartofi.  Singurele 2 chestii traditionale din meniu :srbska salata( rosii, castraveti, ulei si …. ardei iute fin tocat printre…) si teleka ciorba, care era o supa crema de cartofi cu bucatele de carne de vita fiarta prin ea. Pt edificare am mancat in mai multe locuri teleka ciorba si am mai intalnit si o alta varianta cu o zeama bine ingrosata cu rantas de faina in care pluteau invariabil aceleasi bucati de carne de vita.

Am ajuns si la plaja. Cea mai apropiata la 2 km. Cred ca ar fi fost mai corect sa scrie 2,9 km, dar rotunjirea poate fi considerata corecta si asa. Cert e ca faci cam 40 de minute de mers pe jos. Plaja Jaz e una cu pietris, dar e Ok. Trebuie sa ai papuci de plaja neaparat. Marea e supercurata. Se vad pestii si fundul marii la adancimi de 5 sau10 metri fara probleme. Iar locatia plajelor intre coline da un aer exotic pe intreg ansamblul. Chestia asta face de departe toti banii pe litoralul Muntenegrean.

Restul descrierii hotelului corespunde realitatii. Una peste alta a fost superbine. Piscina curata cu apa cu temperatura constanta, cu sistem de filtrare. Sezlonguri puse la punct. Personal amabil. Am nimerit-o! Asa ca deschideti ochii bine cand faceti rezervarea. Fiti foarte atenti la detalii, atat in prezentarea scrisa cat si la pozele prezentate. Comentariile clientilor sunt si ele de folos, dar luati-le in considerare doar pe cele recent postate.

In urma comentariilor mele pe site, booking-ul a stabilit un scor de 8,3 puncte, numai ca intre timp si baietii s-au smecherit: au postat multe poze, au inceput sa apara si comentariile clientilor si tariful la regim de ocupare single a crescut de la 20 euro pe noapte, la 35! In aceste conditii la anu’ cred ca merg la mare in Albania ca Adriatica mi-a placut f.f. mult,  Muntenegru, nu prea…. Mai vorbim…

Leave a Reply

