Iarna la berlin-4

Spuneam ca acele Welcome Card-uri sunt rentabile daca in program aveti si vizionarea unui concert sau spectacol de opera. Oricum biletele la opera in Berlin au preturi destul de accesibile comparativ cu alte capitale europene ale muzicii. Aici sunt 3 institutii de gen: Komische Oper Berlin, Staat Oper Berlin si Deutsche Oper Berlin. Prima nu are in program doar opereta asa cum am fi tentati sa credem dupa numele instituţiei, insa montarile au o factura moderna ca si conceptie, regie, costume. Spectacolele sunt titrate aica si in engleza, pe spatarul scaunului din fata. In 2008 am vazut aici o montare cu Boema de Pucinni care m-a impresionat. Regizorul chiar a reusit sa creeze atmosfera aceea a Craciunului. In general regizorii pun accentul pe conditiile precare in care isi duc existenta personajele principale.

Anul acesta am vizionat la Deutsche Oper Berlin o montare cu Traviata de Verdi in care in rolul lui Germont a fost un tanar tenor roman de care auzisem cate ceva, Stefan Pop,  care a fost trecut in ultimul moment pe afis inlocuind locul unui tenor italian. Nu a excelat, mai ales in primul act in care s-a simtit ca are emotii, dar in actul al doilea si-a mai revenit. Vreau sa spun ca biletul l-am cumparat in ultimul moment de la bijnita. Cel de la casa m-a indrumat sa stau in fata intrarii cu o hartie pe care am scris SUCHE CARTE.

As vrea totusi sa amintesc ceva ce mi-a placut  mult. In pauza la Tannhauser am mers la restaurantul din spate al Operei acolo unde am avut surpriza sa descopar figuratia imbracata in costume de epoca, in ipostaze domestice, servind un senvis sau jucand carti. Nu o sa uit niciodata acel “tablou”. Macar o reprezentatie cu una din operele lui Wagner merita vazuta la Berlin. Mai vorbim.

Leave a Reply

